سنگ پارکینگ

سنگ پارکینگ ساختمان چه ویژگی هایی دارد؟

شاید شما هم مشاهده کردید که سنگ پارکینگ ساختمان دچار شکستگی شده و تصویری نامناسب از ورودی ساختمان در نگاه اول برای ما بجا گذاشته است. برای اینکه شما دچار این مشکل نشوید، تا آخر مقاله همراه ما باشید.

 


 

پارکینگ اولین بخش ساختمان است که ساکنان و کلا افراد دارای رفت و آمد در آن ساختمان با آن روبرو میشوند و سرکار دارند.

از طرف دیگر پارکینگ  و رمپ آن، جزء فضاهای خارجی ساختمان محسوب شده و باید سنگی متناسب با آب و هوای آن منطقه انتخاب شود تا بعدا دچار مشکل نشود.

باید به این نکته هم اشاره کرد که قطعا همه ی مصالح و سنگ های ساختمانی مناسب همه مکان ها و همه ی پار کینگ ها نیست.


 

قبل از اینکه به ویژگی های سنگ مناسب پارکینگ بپردازیم باید اول بگوییم اصلا چرا سنگ را باید بجای این همه مصالح ساختمانی مختلف انتخاب کنیم؟

  • اولین دلیلی که میتوان برای انتخاب سنگ به عنوان کفپوش پارکینگ عنوان کرد، طبیعی بودن و مقاومت بالای آن است؛ زیرا کفپوش مناسب پارکینگ، باید در برابر فشار و وزن بالای خودرو ها مقاومت کند. از طرفی در شرایط آب و هوایی مختلف دچار ترک و شکستگی نشود.
  • عامل بعدی که در استفاده از سنگ به عنوان پوشش کف پارکینگ ما را تشویق میکند، سهولت در نگهداری و داشتن علاقمندان زیاد به سنگ طبیعی است. هنگامی که شما قصد فروش منزل را داشته باشید؛ اهمیت و قیمت منزل شما نسبت به زمانی که از سنگ مصنوعی و …. در کفپوش پارکینگ استفاده کردید، بالاتر میباشد.

چه سنگی مناسب کف پارکینگ ساختمان است؟

در این بخش به اختصار نام چند سنگ قابل استفاده در پارکینگ  را به شما معرفی میکنیم.

  • سنگ گرانیت

سنگ طبیعی گرانیت به دلیل استحکام، هزینه نگهداری کم و کارایی بالا به عنوان سنگی مناسب برای پارکینگ محبوبیت خاصی دارد. مسلما این سنگ ارزان قیمتی نیست ولی برای جاهای پرتردد به دلیل استحکام بالاسنگ بسیار مناسبی است.

  • سنگ کوارتزیت

این سنگ هم از سنگ های گران قیمت محسوب میشود اما به دلیل اینکه  بسیار سخت است و ظاهری شبیه مرمریت دارد و مقاومتی شبیه گرانیت. کوارتزیت سنگی ارزشمند است که در پروژه های بزرگ همچون پارکینگ های عمومی یا مجتمع ها بر روی آن سرمایه گذاری نمود. سنگ کوارتزیت در برابر هوا زدگی، خراش، سایش و لکه مقاوم است.

  • تروارتن

این سنگ از قیمت مناسب تری برخوردار است و برای ساختمان های  کم تردد گزینه ی خوبی محسوب میشود.

تراورتن یک سنگ طبیعی متخلخل با بافتی غیر لغزنده است. سنگ های تراورتن در صورت مراقبت و نگهداری صحیح، در برابر رطوبت مقاوم هستند و به راحتی ترک نمی خورند.

 از تراورتن های خوش نقش و رنگ، مانند سنگ های تراروتن سیلور برای استفاده به عنوان سنگ بدنه و کف پارکینگ و تراورتن عباس آباد برای سنگ بدنه پارکینگ پیشنهاد می گردند.
 
سنگ پارکینگ

در برابر هوازدگی، خش و لکه مقاوم است.

تراورتن، کوارتزیت، گرانیت

به این مقاله امتیاز دهید
5/5
سنگ تراورتن کرم ماکو
تراورتن
ettefagh

سنگ تراورتن کرم ماکو

kimia مارس 11, 2022 5:30 ب.ظ No Comments سنگ تراورتن کرم ماکو در این مقاله میخواهیم به بررسی یکی دیگر از سنگ های خانواده بزرگ

ادامه مطلب»
سنگ چینی سفید لایبید
چینی/کریستال
ettefagh

سنگ چینی سفید لایبید

kimia مارس 11, 2022 2:03 ب.ظ No Comments سنگ چینی سفید لایبید امروزه استفاده از سنگ در قسمت های مختلف پروژه های ساختمانی بسیار رواج

ادامه مطلب»